Akuta ärenden Östgötagården

Akuta ärenden

Har du ett akut problem som behöver snabb lösning? Här hittar du information om hur du hanterar brådskande situationer som påverkar din boendemiljö på Östgötagården.

Låsöppning

Här hittar du information om hur du gör om du behöver hjälp med låsöppning under och utanför våra ordinarie öppettider.

Observera! Kostnader för jourutryckning debiteras hyresgästen om felet beror på oaktsamhet eller om det kunde ha åtgärdats vid ett senare tillfälle av Stiftelsens personal utan större problem.

Om du låser dig ute under dagtid (vardagar 8.00-16.00), kontakta kontoret så hjälper vi dig att komma in i din bostad.

Kontakta SECURITAS på 010-470 57 69.

Vid beställning, uppge din adress. En avgift debiteras hyresgästen på plats. Du måste kunna visa legitimation och bevisa att du bor i bostaden.

Störningsjour

Om du upplever störande beteende från dina grannar bör du i första hand försöka lösa situationen själv. Om störningen fortsätter, kan du kontakta oss på Östgötagården under kontorstid. För störningar på kvällar och helger når du vår störningsjour.

Om du har försökt att lösa situationen själv men störningen fortsätter, kan du kontakta stiftelsen för hjälp.

Vid störningar under kontorstid (vardagar 8–16) kontaktar du bostadsstiftelsens kontor via e-post på intendent@ostgotabostader.se eller på telefon 018-13 38 18.

Den som blivit anmäld för att störa sina grannar får ett varningsbrev. Hyresgästen påminns om sina skyldigheter och ombeds att bättra sig. Den störande hyresgästen riskerar också att få betala vaktbolagets utryckningskostnad.

Om du har försökt att lösa situationen själv men störningen fortsätter, kan du kontakta vår störningsjour för hjälp.

På kvällar och helger sköts störningsjouren av Securitas, som nås på telefon 010-470 57 69. Du bör först själv kontakta den som stör och be personen att upphöra med störningen. Om du har försökt med detta och störningen fortsätter, kontakta då störningsjouren.

När du ringer till störningsjouren är det viktigt att du uppger ditt namn, lägenhetsnummer samt telefonnummer. Ditt namn kommer inte att lämnas ut. Efter anmälan uppsöker störningsjouren den störande hyresgästen och uppmanar denna att upphöra med den störande verksamheten. En sådan utryckning kostar och man bör därför använda sig av denna möjlighet med viss återhållsamhet.

Den som blivit anmäld för att störa sina grannar får ett varningsbrev. Hyresgästen påminns om sina skyldigheter och ombeds att bättra sig. Den störande hyresgästen riskerar också att få betala vaktbolagets utryckningskostnad.

Fastighetsjour

Vid akuta ärenden på Östgötagården under kvällar och helger kan du kontakta vår fastighetsjour, Recover.

Med akuta fel avses situationer som vattenläcka eller liknande – alltså problem som inte kan vänta tills bovärdarna är i tjänst.

Ring Recover

Kontakt och Öppettider

Du är alltid välkommen att kontakta oss på Östgötagården eller besöka vårt kontor.

Läs mer om våra öppettider och hur du kontaktar oss här.

Läs mer