Akuta ärenden

Har du ett akut problem som behöver snabb lösning? Här hittar du information om hur du hanterar brådskande situationer som påverkar din boendemiljö.

Ring oss

Behöver du hjälp?

Om du behöver hjälp med något akut kan du kontakta oss på 018-12 80 70, välj knappval 3. Under dagtid hjälper vi på V-Dala Studentbostäder dig, övrig tid blir du kopplad till Securitas.

Vad är ett akut ärende?

Akuta ärenden kan innebära situationer som vattenläcka, strömavbrott eller stopp i avloppet. Behöver du hjälp med störningar i boendet eller låsöppning kan du också höra av dig till oss.

Observera

Om du kopplats vidare till Securitas, tänk på att det kan tillkomma en kostnad för jourutryckningen om felet beror på oaktsamhet eller om det kunde ha åtgärdats vid ett senare tillfälle av vår personal utan större problem.

Störningsjour

Om du känner att du blir störd av en granne bör du först och främst prata med din granne, ofta är de inte medvetna om problemet.

Om störningen fortsätter kan du kontakta oss, vi finns här för att hjälpa till att skapa en lugn och trygg boendemiljö för alla. Kom ihåg att hög musik, högljudd TV eller festande som stör är aldrig okej – oavsett tid på dygnet.

Om du har försökt att lösa situationen själv men störningen fortsätter kan du under dagtid kontakta V-Dala Studentbostäder så hjälper vi dig. Kontakta oss på 018-12 80 70.

Den som blivit anmäld för att störa sina grannar får ett varningsbrev. Hyresgästen påminns om sina skyldigheter och ombeds att bättra sig. Den störande hyresgästen riskerar också att få betala vaktbolagets utryckningskostnad.

Om du har försökt att lösa situationen själv men störningen fortsätter kan du ringa 018-12 80 70 och välja knappval 3 så kopplas du vidare till Securitas.

När du ringer till störningsjouren är det viktigt att du uppger ditt namn, lägenhetsnummer samt telefonnummer. Ditt namn kommer inte att lämnas ut. Efter anmälan uppsöker störningsjouren den störande hyresgästen och uppmanar denna att upphöra med den störande verksamheten. En sådan utryckning kostar och man bör därför använda sig av denna möjlighet med viss återhållsamhet.

Den som blivit anmäld för att störa sina grannar får ett varningsbrev. Hyresgästen påminns om sina skyldigheter och ombeds att bättra sig. Den störande hyresgästen riskerar också att få betala vaktbolagets utryckningskostnad.

Låsöppning

Behöver du hjälp med låsöppning? Här finns information om hur du gör både under och utanför våra ordinarie öppettider.

Om du har låst dig ute under dagtid kan du kontakta V-Dala Studentbostäders kontor på 018-12 80 70.

Om du låst dig ute på kvällen, helgen eller på helgdagar kan du ringa 018-12 80 70 och välja knappval 3 så kopplas du vidare till Securitas.

Att tänka på

  • Ha legitimation redo för att bevisa att du bor i bostaden.
  • Uppge din adress när du ringer.
  • Kostnaden för låsöppningen betalas direkt till Securitas på plats.

 

Om du tappat bort dina nycklar eller taggar ber vi er att maila till bostad@v-dalabostad.se så snart som möjligt.

Kontakt och Öppettider

Du är alltid välkommen att kontakta oss eller besöka vårt kontor!

Läs mer om våra öppettider och hur du kontaktar oss här.

Läs mer