Akuta ärenden
Har du ett akut problem som behöver snabb lösning? Här hittar du information om hur du hanterar brådskande situationer som påverkar din boendemiljö.

Låsöppning
Här hittar du information om hur du gör om du behöver hjälp med låsöppning under och utanför våra ordinarie öppettider.
Kontakta Stiftelsens Expedition på Studentvägen 2C så hjälper de dig att komma in i din bostad.
Kontakta SECURITAS på 010-470 57 69.
OBS! Låsöppning betalar hyresgästen själv.
Om du tappat bort dina nycklar elller taggar, kontakta genast Stiftelsens expedition.
Störningsjour
Om du upplever störande beteende från dina grannar bör du i första hand försöka lösa situationen själv. Om störningen fortsätter, kan du kontakta oss på Norrlandsgårdarna under kontorstid. För störningar på kvällar och helger når du vår störningsjour.
Om du har försökt att lösa situationen själv men störningen fortsätter, kan du kontakta stiftelsen för hjälp.
Vid störningar under kontorstid kontaktar du Stiftelsens expedition så hjälper vi dig.
Den som blivit anmäld för att störa sina grannar får ett varningsbrev. Hyresgästen påminns om sina skyldigheter och ombeds att bättra sig. Den störande hyresgästen riskerar också att få betala vaktbolagets utryckningskostnad.
Om du har försökt att lösa situationen själv men störningen fortsätter, kan du kontakta vår störningsjour för hjälp.
På kvällar och helger sköts störningsjouren av Securitas, som nås på telefon 010-470 57 69. Du bör först själv kontakta den som stör och be personen att upphöra med störningen. Om du har försökt med detta och störningen fortsätter, kontakta då störningsjouren.
När du ringer till störningsjouren är det viktigt att du uppger ditt namn, lägenhetsnummer samt telefonnummer. Ditt namn kommer inte att lämnas ut. Efter anmälan uppsöker störningsjouren den störande hyresgästen och uppmanar denna att upphöra med den störande verksamheten. En sådan utryckning kostar och man bör därför använda sig av denna möjlighet med viss återhållsamhet.
Den som blivit anmäld för att störa sina grannar får ett varningsbrev. Hyresgästen påminns om sina skyldigheter och ombeds att bättra sig. Den störande hyresgästen riskerar också att få betala vaktbolagets utryckningskostnad.
Journummer
Alla nummer du behöver för akuta fel efter kl. 16.00 & före kl. 07.00.
Observera! Kostnader för jourutryckning kan debiteras hyresgästen om felet beror på oaktsamhet eller om det kunde ha åtgärdats vid ett senare tillfälle av Stiftelsens personal utan större problem.
Alla akuta ärenden gällande vatten, avlopp och el hanteras av Bravida. Kontakta Bravida på 018-10 04 10.
Exempel på akuta ärenden
- Vattenläcka
- Strömavbrott
- Stopp i avloppet
Alla akuta ärenden gällande fönster och glas hanteras av SECURITAS. Kontakta SECURITAS på 010-470 57 69.
Kontakt och Öppettider
Du är alltid välkommen att kontakta oss eller besöka vår expedition!
Läs mer om våra öppettider och hur du kontaktar oss här.
